Weth. Rebellaan 128

3771 KA Barneveld

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Praktische informatie

Praktische Informatie

De praktijk is geopend van 08:00 tot 17:00.

Invoering no-show tarief

Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet verschijnt op een gemaakte afspraak bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner de laatste jaren is toegenomen. We hanteren hiervoor een zogenaamd ‘no-show’-tarief (‘niet-verschenen’). Dit betekent dat we u, wanneer u niet op uw afspraak verschijnt of zonder geldige reden te laat afbelt, een brief sturen. Hierin staat dat wanneer dit nog een keer gebeurt we kosten in rekening zullen brengen.

Kunt u niet op uw afspraak komen?

Het kan gebeuren dat u niet op een afspraak kunt komen. Als u de afspraak niet door kunt laten gaan, vragen wij u tijdig – minimaal 24 uur van tevoren – af te zeggen. Een andere patiënt kan in dat geval van deze afspraak gebruik maken.

Hoogte van het no-show-tarief

Het tarief bedraagt €25,00. De zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet. Dit beleid is conform de richtlijn van de Landelijke Huisartsenvereniging.

Wanneer uw medische uitslag klaarstaat

Let op: U kunt de uitslag ook online inzien via het patiëntenportaal. De huisarts schrijft hierbij ook het beleid. Dit is prettig, want het vermindert de telefoondrukte en u hoeft niet te wachten aan de lijn.
  • Heeft u voor 10 uur de urine ingeleverd op de praktijk mag u zelf na 15:00 uur bellen voor de uitslag.
  • Is uw urine op een dipslide gezet dan mag u de volgende werkdag na 15:00 uur bellen voor het beleid.
  • Is de urine op kweek gezet naar het ziekenhuis dan mag u na 3 werkdagen zelf bellen voor de uitslag.
  • Na het bloedprikken mag u zelf na 3 werkdagen bellen voor de uitslag.
  • Na het afnemen van een SOA-test mag u zelf bellen na 7 werkdagen voor de uitslag.
  • Na het afnemen van het feces (ontlasting) onderzoek test mag u zelf bellen na 7 werkdagen voor de uitslag.

Spreekuur POH-S (Praktijkondersteuner Somatiek)

De POH is opgeleid om patiënten met diverse ( vooral chronische ) aandoeningen te begeleiden en te behandelen. Er zijn speciale spreekuren voor suikerziekte, hart en vaatziekten en longziekten zoals astma en COPD. Ook voor adviezen rond stoppen met roken kunt u bij hen terecht.

U kunt met haar te maken krijgen door middel van een oproep of aanvraag via de huisarts.

Spreekuur POH-GGZ (Praktijkondersteuner GGZ)

De praktijkondersteuner GGZ (POH-GGz) begeleidt of behandelt mensen met psychische of psychosociale klachten binnen de huisartsenpraktijk.

Voorbeelden van klachten zijn; stressklachten, overbelasting, somberheid, angstklachten, hyperventilatie, problemen in relaties of in het gezin, werkproblemen of nare gebeurtenissen die gebeurd zijn.

De POH-GGz kan gesprekken aanbieden gecombineerd met e-health,(hulp via het internet). De gesprekken zijn vooral ondersteunend en coachend. Ook kan de POH-GGz meedenken voor passend vervolghulpverlening.

De POH-GGz heeft beroepsgeheim.

Afspraak maken:

Bij de assistente kunt u een afspraak maken bij Rianne Stunnenberg (POH-GGZ). De afspraken duren gemiddeld tussen 30-45 minuten. Kunt u onverwachts toch niet komen op de afspraak? Belt u dan uiterlijk 24 uur van te voren af.

Doktersassistente

De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt.

Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonische spreekuur. Om de urgentie van uw vraag en de spreekuurtijd die nodig is goed in te schatten, vraagt zij u naar de reden van de afspraak.

Zij weet het antwoord op veel praktische vragen, bijvoorbeeld over verwijzingen en recepten. U kunt haar ook bellen voor uitslagen van bijvoorbeeld bloedonderzoek en radiologie.

De assistente draait ook haar eigen spreekuur, u kunt bij haar op afspraak terecht voor.

  • Oren uitspuiten 
  • ECG’s (hartfilmpje) maken
  • Injecties geven
  • Hechtingen verwijderen
  • Urine onderzoek op blaasontsteking (inleveren voor 10:00)
  • Suiker controle 
  • Wonden verbinden  
  • Bloeddruk meten (ook halfuursmeting en 24uurs meting)
  • Uitstrijkjes maken (in het kader van het bevolkingsonderzoek) 
  • Wratten aanstippen met stikstof
  • CRP meting
  • Longfunctie testen
  • Hartis holter

Onze doktersassistenten zijn kwaliteit geregistreerd en houden hun kennis en deskundigheid op peil; ze zijn zorgprofessionals die voldoen aan de vastgestelde normen van de beroepsgroep.

Doktersverklaring

De huisarts krijgt regelmatig van patiënten het verzoek tot het afgeven van een verklaring over bijvoorbeeld ziekte, invaliditeit en arbeidsongeschiktheid.

In Nederland is het voor de huisarts echter niet toegestaan een dergelijke verklaring af te geven. Instanties die zo’n verklaring van u willen ontvangen kunt u hierop wijzen door de informatiebrief verklaring huisarts te overhandigen.

U heeft van de huisarts gehoord dat hij/zij geen ‘geneeskundige verklaring’ afgeeft. Uw huisarts heeft daarbij gehandeld op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.

 

In het kort een toelichting op deze regels

De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend huisarts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts (dus niet de ‘eigen’ dokter). Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).

 

De belangrijkste redenen voor dit standpunt

De KNMG vindt het belangrijk dat de behandelend huisarts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw huisarts moet dan niet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandeling.

Daarnaast is uw huisarts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de onafhankelijke arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling.

 

Wat kunt u nu nog zelf doen?

U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.

U kunt uw huisarts vragen om een afschrift van uw medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van uw gezichtsvermogen etc.) en die toesturen aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt

U kunt herhaalmedicatie op twee manieren aanvragen:

1Via onze telefoonlijn – kies optie 2 in het keuzemenu.    
2. Via het patiëntenportaal

De medicatie ligt de volgende werkdag klaar bij de apotheek.

U kunt ook bij uw apotheek een herhaalmodule aanvragen. Hiermee krijgt u elke 3 maanden uw medicatie zonder een nieuw recept aan te vragen.

Urineonderzoek 
We merken dat urineonderzoek vaak wordt aangevraagd terwijl dit niet altijd nodig is. Volgens de nieuwste NHG-richtlijnen wordt een blaasontsteking tegenwoordig minder snel met antibiotica behandeld dan voorheen. In veel gevallen kan een blaasontsteking vanzelf overgaan met de juiste adviezen. Daarom is het niet meer automatisch nodig om urine in te leveren bij elke klacht.
Op www.thuisarts.nl/blaasontsteking vindt u betrouwbare en actuele informatie over blaasontstekingen. We raden u aan daar eerst te kijken voordat u urine naar de praktijk brengt voor onderzoek.

Wilt u toch urineonderzoek?
👉Lever de urine dan in voor 10.00 uur in de ochtend bij de assistente. Breng het potje binnen 2 uur na het opvangen. (bewaren in de koelkast)
Uitslag ontvangen?
👉 De huisarts stuurt u een bericht via het patientenportaal. U ontvangt een bericht in de app van Uwzorgonline.
Maakt u geen gebruik van het portaal? Bel dan zelf voor de uitslag na 15.00 uur via 0342-231900

Vul het klachtenformulier urine onderzoek  volledig in en neem deze mee naar de praktijk.

Klik op de onderstaande link voor advies urine inleveren voor kinderen

Ik denk dat mijn kind blaasontsteking heeft | Thuisarts.nl

Bloedprikken

Bloedprikken via Ziekenhuis Gelderse Vallei locatie Norschoten

Het is alleen mogelijk op afspraak. U kunt de gegevens van uw verwijzing gebruiken voor het maken van een afspraak. Het maken van een afspraak gaat eenvoudig via MijnZGV, het online contactformulier of u kunt contact opnemen met de patiënte service via (0318) 43 43 45. Zij zijn te bereiken van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 17.00 uur. Afgifte van materiaal kan zonder afspraak.

Bloedprikken via Ziekenhuis Meander Medische Centrum Locatie Asklepios of De Burght

Het is alleen mogelijk op afspraak. U kunt online via www.meandermc.nl/bloedprikken een afspraak maken, eventueel kan een afspraak ook telefonisch gemaakt worden via 033-8506070.

Afgifte ontlasting en urine is op inloop

Het inleveren van ontlasting en/of urine kan zonder afspraak

Patiënten dienen altijd hun zorgpas/verzekeringspas, geldige legitimatie en het aanvraagformulier of ZD-nummer mee te nemen

Als behandelend huisarts verstrekken wij geen medische verklaringen. Dit doen wij op grond van de richtlijn die is vastgesteld door de KNMG. U kunt dit nalezen in de link Weigeringsbrief KNMGhttps://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/dossiers/geneeskundige-verklaring.htm

Let op: U kunt de uitslag ook online inzien via het patiëntenportaal. De huisarts schrijft hierbij ook het beleid. Dit is prettig, want het vermindert de telefoondrukte en u hoeft niet te wachten aan de lijn.

  • Heeft u voor 10 uur de urine ingeleverd op de praktijk mag u zelf na 15:00 uur bellen voor de uitslag.
  • Is uw urine op een dipslide gezet dan mag u de volgende werkdag na 15:00 uur bellen voor het beleid.
  • Is de urine op kweek gezet naar het ziekenhuis dan mag u na 3 werkdagen zelf bellen voor de uitslag.
  • Na het bloedprikken mag u zelf na 3 werkdagen bellen voor de uitslag.
  • Na het afnemen van een SOA-test mag u zelf bellen na 7 werkdagen voor de uitslag.
  • Na het afnemen van het feces (ontlasting) onderzoek test mag u zelf bellen na 7 werkdagen voor de uitslag.

Apotheek Nieuwe Markt

Nieuwe Markt 1a
tel: 0342-412208

Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag: 08.00-17.30 uur

Apotheek Barneveld

Churchillstraat 77
tel: 0342-412182

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag 08.00-17.30 uur

Service Apotheek-app: jouw slimme pillendoos altijd binnen handbereik

Met de Service Apotheek-app beheer je eenvoudig jouw persoonlijke medicijndossier. Zo heb je overal en altijd een overzicht van jouw medicijnen. Veranderingen in je medicijngebruik kun je zelf doorgeven en je innames vink je af in de app. Hierdoor kunnen we jou optimaal helpen bij het gebruik van jouw medicijnen. De Service Apotheek-app maakt je leven met medicijnen makkelijker

De verwijsindex

De MULTIsignaal Verwijsindex is een digitaal systeem waarin professionals uit bijvoorbeeld de jeugdzorg of het onderwijs kunnen aangeven, dat zij betrokken zijn bij je zoon/dochter. Op deze manier kunnen professionals met elkaar afstemmen om je kind zo goed mogelijk te helpen.

  1. Hoe werkt het?

Soms heeft je kind ondersteuning nodig tijdens het opgroeien. Dan kan het gebeuren dat meerdere professionals tegelijkertijd bij je kind betrokken zijn of ondersteuning bieden. Het is belangrijk dat zij dit van elkaar weten, zodat zij met elkaar kunnen samenwerken om jou en je kind op de juiste manier te ondersteunen of te begeleiden. De professionals die bij je kind betrokken zijn, maken daarom gebruik van de Verwijsindex.

Het doel van de Verwijsindex is om professionals die betrokken zijn bij een gezin met elkaar in contact te brengen, zodat er goed kan worden samengewerkt.

  1. Match en Gezinsmatch

Indien er meerdere professionals tegelijkertijd bij je kind betrokken zijn en ondersteuning bieden, dan krijgen zij hiervan bericht, dat heet een ‘match’. Soms zijn professionals bij meerdere kinderen uit hetzelfde gezin betrokken. Als dit het geval is ontstaat er een Gezinsmatch. Zo kunnen zij makkelijk met elkaar contact opnemen en zorgen dat de plannen voor de verschillende kinderen in het gezin op elkaar worden afgestemd. Uiteraard speel jij hierin ook een rol!

  1. Welke informatie is bekend?

In de Verwijsindex leggen professionals alleen vast bij wie zij op dit moment betrokken zijn. Er staat geen inhoud in. Alleen naam, geslacht, geboortedatum en de gegevens van de professional zijn bekend. De Verwijsindex vermeldt nooit wat er aan de hand is, alleen dát er professionals betrokken zijn en wie dat zijn.

‘Matches’ tussen professionals zijn alleen zichtbaar voor de professionals, die direct betrokken zijn bij dat betreffende kind. Er kan dus niet gezocht worden naar kinderen of jongeren in het systeem door níet betrokken professionals.  Een professional kan voor maximaal 2 jaar zijn betrokkenheid aangeven. Daarna wordt het gegeven van betrokkenheid 5 jaar bewaard. De professional mag wel altijd afwegen om opnieuw aan te geven betrokken te zijn bij je kind.

  1. Veilig

De MULTIsignaal Verwijsindex is goed beveiligd. Dat moet ook volgens de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). De professional informeert de ouders en/of de jongere wanneer hij gebruik maakt van de Verwijsindex. Wanneer de professional na een match inhoudelijke informatie wil delen en contact wil opnemen met een andere professional, wordt hiervoor eerst toestemming gevraagd. Inhoudelijke informatie kan niet worden vastgelegd in de Verwijsindex.

  1. Wie doet er mee met de Verwijsindex?

Aan de Verwijsindex doen alleen organisaties mee die werken met jeugdigen tot 23 jaar. De gemeenten leveren de Verwijsindex aan deze organisaties. Veel gemeenten zijn een regionale samenwerking aangegaan. De MULTIsignaal Verwijsindex is zodoende opgedeeld in verschillende regionale Verwijsindexen. Dit zorgt voor meer overzicht en eenvoudiger beheer. Alle regio’s zijn via de Landelijke Verwijsindex met elkaar verbonden.

  1. Landelijke Verwijsindex

Elke gemeente in Nederland is aangesloten op een regionale Verwijsindex. Alle regionale Verwijsindexen zijn gekoppeld aan de landelijke Verwijsindex. Hierdoor kunnen er dus ook matches tussen professionals uit andere gemeenten of regio’s ontstaan.

  1. Wat zijn je rechten?

Registratie in de Verwijsindex gebeurt met kennisgeving aan de ouders en vanaf 12 jaar ook aan de jongere. Vanaf 16 jaar is kennisgeving alleen aan de jongere zelf verplicht.

Betrokkenen hebben een aantal andere rechten:

  • Recht op inzage in de geregistreerde gegevens;
  • Recht op correctie van de gegevens;
  • Recht op verzet.

Je kunt via de gemeente waar je woonachtig bent gebruik maken van je rechten. Neem hiervoor contact op met je gemeente. Meer informatie hieromtrent kun je terugvinden op de website van de Verwijsindex in je eigen regio http://multisignaal.nl/regios/

Binnen huisartsenpraktijk Bloemendal willen wij als praktijk meer gaan doen aan duurzaamheid.

Digitaal werken:

In de praktijk proberen we zoveel mogelijk digitaal te werken. Dit houdt in dat we verwijsbrieven via de mail verzenden naar patiënt in plaats van op papier.

Afval scheiden:

Groen (GFT) wordt gescheiden van papier en karton en plastic.

Medicatie:

We proberen zo weinig mogelijk medicatie te verspillen en hiernaast ook zoveel mogelijk medicatie voor te schrijven wat zo min mogelijk schadelijk is voor het milieu.

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

thuisarts_logo[95]

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
5
Last Page

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.

Om de uitslag van uw recente (lab-) onderzoek te bekijken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen 
– Lichamelijk onderzoek 
– Toegangslogboek 
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten 
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk.  

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. 

Om uw actuele medicatie te bekijken en te herhalen dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Laten Bezorgen? *
Medicijnen
Ga naar de inhoud